Certifikace "APEK Certifikovaný obchod" zaručuje zákazníkům internetových obchodů to, že certifikovaný obchodník splňuje základní pravidla bezpečného a bezproblémového nákupu. Úroveň těchto pravidel je stanovena certifikačními pravidly.
Značka Guerlain započala výrobu parfémů v roce 1828, kdy mladý francouzský chemik Pierre-Francois-Pascal Guerlain otevřel svůj první obchod s parfémy a voňavými pomádami. Díky svému talentu začal brzy zásobovat francouzský císařský dvůr a Napoleon III. jej dokonce pasoval na svého osobního parfuméra. Jeho první kreací se stala kolínská Eau de Cologne Impériale z roku 1953, která byla na míru vytvořena pro císařovnu Eugénii, manželku Napoleona III. a jež se vyrábí dodnes ve stále stejném flakónu ozdobeném včelkami (symbol císařství).
Guerlain však svými vůněmi nezásoboval pouze francouzský císařský dvůr, ale rovněž mnoho dalších evropských královských rodin. „Dělejte dobré výrobky,“ opakoval neustále svým spolupracovníkům zakladatel firmy, „neslevujte na kvalitě, a pokud jde o ostatní, držte se jednoduchých nápadů a pečlivě je aplikujte.“ Tyto základní principy se v domě Guerlain prý dodržují dodnes a dodnes je Guerlain jedna z nejúspěšnějších značek s parfémy, ale i kosmetikou. Po smrti zakladatele parfumérského rodu Pierra-Francoise-Pascala Guerlaina v roce 1864 přebrali štafetu jeho synové Aimé a Gabriel. Své úlohy si dokonale rozdělili. Aimé zdědil po otci spolu s talentem i lásku k parfumérskému řemeslu a Gabriel převzal úlohu manažera. Aimého první parfémové dílo byla úchvatná Jicky, kterou i dnes můžete koupit. Vznikla z útěchy nad čerstvě zlomeným srdcem, jelikož se Aimé nedočkal opětovaných citů ze strany krásné anglické dívky jménem Jicky. Jicky byla první vůně v historii, která obsahovala kromě přírodních esencí také syntetické složky. Společnost byla však do té doby zvyklá na čistě přírodní vůně, a tak nějakou dobu trvalo, než Jicky přijala a než se vůně stala ikonou a neodmyslitelným symbolem celé Francie.
Aimé však bohužel zůstal bez potomků a do tajů parfumérské alchymie musel zasvětit svého synovce Jacquesa, který na svět přivedl ještě mnohem slavnější parfémy. V průběhu svého života, přesněji od svých šestnácti let, vytvořil více než 400 parfémů a dodnes je považován za jednoho z nejlepších „nosů“ 20. století. Mezi Jacquesovými parfémy vynikl zejména slavný Mitsouko z roku 1919, který následoval krásné zasněné fialkovo chypré tóny L´Heure Bleue (Modré hodiny). Jacques Guerlain se při tvorbě Mitsouka nechal inspirovat románkem mezi britským námořním důstojníkem a manželkou japonského admirála jménem Mitsouko, který způsobil skandál a stal se základem pro francouzský bestseller La Bataille (Bitva). Otázkou však zůstává, proč si Guerlain šel pro název až do dalekého Japonska? Zřejmě proto, že po skončení 1. světové války nastal všeobecný posun k jakési lehkosti, jemnosti a něžnosti, kdy lidé vyžadovali především jednoduchost a čistotu. To se pak shodovalo se znovuobjevováním všeho orientálního, zvláště pak japonského. A Jacques Guerlain to přece jako jeden z největších a nejlepších parfumérů té doby nemohl nepostřehnout… Již zmíněná L´Heure Bleue, narozená v roce 1912, je pak Mitsouku v základu velice podobná, jen to už není ona japonská křehkost, nýbrž romantická letmě pudrem zastřená fialková noční hodina, ke které se váže tato legenda: Bylo nebylo, jednoho letního večera Guerlain zraky popatřil na oblohu, která se chvěla v neznatelné, chvějivě něžné modři. Byla to doba, kdy již slunce dávno zapadlo za obzor, ale hvězdy na obloze stále ještě nevisely. Guerlain tuto denní dobu, tento magický neopakovatlený, téměř impresionistický zázrak pojmenoval „modrou hodinou“. Modrá hodina má však prý zosobňovat také nostalgický patos za předválečnou dobou, která se Jacquesu Guerlainovi zdála pomalu na odchodu.
Nesmíme však zapomenout ani na snad nejslavnější parfém značky Guerlain – Shalimar z roku 1925. Ve světě parfémů je něco jako Rolls Royce ve světě automobilů – čirá elegance, klasika, komfort… O Shalimaru se traduje moderní legenda, která vypráví, že jeho vznik podnítilo setkání Jacquese a Raymonda Guerlaina s maharádžou, který jim povídal o vzniku zahrady Shalimar a slavného Tádž Mahalu. Bůhví, co je na tom pravdy, každopádně parfém byl pojmenován po oněch stejnojmenných zahradách V Lahore v Indii, které byly vytvořeny láskou stonajícím šáhem Jehanem na památku jeho nejoblíbenější manželky Mumtázmahal, pro níž také nechal vystavět slavný Tádž Mahal. Samotná vůně však vznikla naprosto prozaicky – Jacques Guerlain si vášnivě zamiloval novou syntetickou ingredienci zvanou vanilin, kterou nechal nahradit klasickou vanilku, jelikož ta nedosahovala požadované síly a afrodiziakálních účinků. Poté tento vanilin nasypal do jeho strýcem vytvořené Jicky, přidal kadidlo, koření a bylo to. Shalimar je tedy dílko více než zajímavé, zpočátku na vás doslova vybafnou citrusy, ale poté se již necháte svůdně unášet vanilkou a jemnou kadidlovou vůní. Tato kombinace se bude báječně hodit na večer jako nekorunovaný šperk k drahým, luxusním šatům.
V rodinné tradici nyní pokračuje Jacquesův vnuk, nadaný Jean–Paul Guerlain. Svou práci neskonale miloval a miluje, a vytvořil proto mnoho zajímavých vůní, z nichž mnohé se prodávají dodnes. Tak například si připomeňme jarně mýdlově zelenou Chamade, která je inspirována novelou Francoise Sagana „La Chamade“ a jež má podle Paula Guerlaina vyjadřovat splašené bití srdce, když je člověk bezmezně zamilován. Krásná je také elegantní Parure nebo noblesní Nahéma zasvěcená růžím. Jean-Paul Guerlain si dal záležet také na sametově zelené vůni Chant d´Aromes nebo Jardins de Bagatelle, která světlo světa spatřila v roce 1983. Je to symbol barokního pugetu květin – opulentně růžově bílého, velkolepého a zejména smyslně rozvláčného a rozvlněného. Oficiálně však je tento parfém inspirován toskánskou hudbou nebo taktéž vypráví příběh o sázce mezi bratrem Ludvíka XVI. a královnou Marií, kteří se vsadili, že bude na zříceninách vily v Boloňském lesíku postaven do deseti dní zámek. A pak v roce 1989 na trh odvážně vkročila dodnes velmi oblíbená a hojně prodávaná orientální Samsara, o jejímž zrození se vypráví dva příběhy. První tvrdí, že se Jean Paul Guerlain vydal na tajnou cestu do Indie, kde mu do hlavy vstoupil nápad o kombinování vysokých koncentrací indického jasmínu a santálového dřeva. Druhá verze je již víceméně prozaická a praví, že se Guerlain zeptal své přítelkyně, jak by chtěla vonět. Ta mu prý odvětila, že po jasmínu a santalovém dřevě. A skutečně, parfém takto voní a ještě navíc v něm najdete hladkou vanilku, trochu ylang-ylangu a narcisu, aby vůně vskutku působila naprosto, ale naprosto elegantně.
Ani pánové se mezi léty 1960 – 1994, kdy byl v podstatě rodinný podnik, v němž vždy starší Guerlain předával parfumérské žezlo mladšímu, odkoupen společností LVMH, nemuseli cítit pohoršeni a zanedbáváni, jelikož právě v této době vznikly pro ně ty největší a nejslavnější „pecky“. Tak například hned v roce 1961 se na trhu objevil již téměř legendární Vetiver, který po jemné reformulaci v roce 2000 stále žije a stále se hojně prodává. Vonná esence vetiver, extrahovaný z kořenů asijské sladké trávy, připomíná vůni vlhké země, je lehce sušší a přitom jemně svěží. A přesně takto voní rovněž tato vůně, která se cele vetiveru odevzdává. Navíc v ní ještě najdete špetičku koření, citrusů a tabáku. A těšte se i na svěže orientální Habit Rouge s citrusy, kořením, pačuli a kůží. Velkou službu vám také prokáže hřejivá Héritage, která má prý shrnovat celé dědictví značky Guerlain a být jeho důstojnou reprezentací. Z pánských vůní však také vyzkoušejte například velmi elegantní L´Instant Pour Homme a po mochitu vonící báječný Guerlain Homme. Avšak i poté, co byla původně rodinná firma odkoupena společností LVMH, vznikala a vznikají stále úžasná dílka, která stojí za to alespoň vyzkoušet. Tak například hned v roce 1994 přišel na trh Petit Guerlain, který je určen zejména pro nejmenší. Je to skutečně velmi jemná vůně, která v sobě kombinuje něhu heřmánku, svěžest citrusů a pudrovou optimistickou mimózu spolu s velmi nepatrnou dávkou hladké vanilky pro zaoblení. O čtyři roky později v roce 1996 se na trhu objevila slavná a klasická Champs-Elysées a o tři roky nato se začala vyrábět první limitovaná edice nazvaná Aqua Allegoria, která se vždy věnuje jedné maximálně dvěma vonným esencím. Stále však můžete například narazit na bíle květinovou Aqua Allegoria Foliflora či si užívat kosatcových a fíkových tónů ve Figue-Iris. Mezi zatím nejnovější limitované vůně této edice pak patří Cherry Blossom a jarní Tiaré-Mimosa. Velkým úspěchem této značky bylo také uvedení parfému *L´Intant de Guerlain, který je založen zejména na decentně sladkých medových tónech, kosatci a vanilce. Pro velký úspěch vznikla například také jemně sladká a dřevitá L´Intant Magic nebo L´Intant de Millesime Iris. Milovnice sladkých pudrových fialek si zase pochutnají na vůni Insolence nebo něžně květinové My Insolence. Pro fanynky sladkých květinově ovocných má Guerlain ještě připravenu Cherry Blossom Fruity, Shiny Cherry Blossom nebo La Petite Robe Noire.
Vůně značky Guerlain bezesporu uspokojí každého z nás, jelikož je jich od roku 1853 tolik, až z toho může jednoho zrak přecházet. Kdo milujete parfémy a vůně obecně, byla by škoda, opomíjet vůně značky, která se do parfémové historie zapsala svou neutuchající kreativitou, invencí a nepřekonatelným a přitom lehce poznatelných podpisem.
3 varianty
1 165 -
1 645 Kč
1 varianta
1 120 Kč
1 varianta
1 660 Kč
1 varianta
1 595 Kč
1 varianta
1 630 Kč
1 varianta
1 595 Kč
1 varianta
975 Kč
4 varianty
705 -
1 845 Kč
1 varianta
1 050 Kč
1 varianta
1 299 Kč
1 varianta
1 075 Kč
2 varianty
990 -
1 279 Kč
3 varianty
845 -
1 235 Kč
1 varianta
545 Kč
3 varianty
40 -
1 355 Kč
5 variant
415 -
1 530 Kč
1 varianta
930 Kč
1 varianta
1 060 Kč
3 varianty
1 253 -
1 445 Kč
2 varianty
810 -
1 190 Kč
2 varianty
1 020 -
1 035 Kč
2 varianty
890 -
1 035 Kč
4 varianty
805 -
1 015 Kč
1 varianta
1 249 Kč
5 variant
40 -
960 Kč
5 variant
865 -
1 429 Kč
2 varianty
1 210 -
1 345 Kč
1 varianta
1 340 Kč
3 varianty
915 -
1 999 Kč
5 variant
45 -
1 808 Kč
3 varianty
585 -
1 099 Kč
5 variant
955 -
1 645 Kč
1 varianta
1 205 Kč
2 varianty
1 300 -
1 505 Kč
1 varianta
1 185 Kč
6 variant
45 -
1 360 Kč
3 varianty
715 -
1 220 Kč
4 varianty
740 -
1 030 Kč
1 varianta
1 790 Kč
3 varianty
1 650 -
1 700 Kč
12 variant
860 -
1 530 Kč
1 varianta
1 220 Kč
1 varianta
1 065 Kč
2 varianty
870 -
890 Kč
5 variant
850 -
1 080 Kč
2 varianty
1 300 -
1 660 Kč
1 varianta
1 090 Kč
1 varianta
1 599 Kč
2 varianty
795 -
825 Kč
1 varianta
2 110 Kč
6 variant
1 015 -
2 075 Kč
3 varianty
1 215 -
1 895 Kč
1 varianta
2 165 Kč
1 varianta
3 530 Kč
4 varianty
1 040 -
1 480 Kč
6 variant
805 -
1 360 Kč
1 varianta
2 370 Kč
11 variant
660 -
1 812 Kč
1 varianta
40 Kč
1 varianta
1 465 Kč
1 varianta
3 555 Kč
1 varianta
1 150 Kč
6 variant
40 -
1 240 Kč
1 varianta
930 Kč
1 varianta
1 070 Kč
*Ceny uvedeny s DPH, bez poštovného.
Vánoční dárky na poslední chvíli!
Pokud ještě nemáte všechny dárky, je ten nejvyšší čas si s výběrem pospíšit a to nejpozději do čtvrtka 22. 12. 2016 do 14 hod, kdy garantujeme dodání do Vánoc. ...
20.12.2016 17:38
Internetový obchod parfemy-levne.cz - on-line internetový prodej parfémů a kosmetiky provozuje ZNZ ELECTRONICS, s.r.o. | Tel. 222 350 376, 605 418 029 (po-pá 9-17)